Co jeść na obiad na diecie?

0
235
obiad na diecie, pomysły na obiad, pomysły na obiad na diecie, dietetyczny obiad, obiad na redukcji, co jeść na obiad na redukcji
fot. unsplash.com

Jesteś na diecie? Brakuje Ci pomysłów na dietetyczne obiady? Już sama myśl o ryżu, gotowanym kurczaku i brokułach przyprawia Cię o mdłości? Na całe szczęście istnieje mnóstwo znakomitych propozycji obiadowych w wersji fit! Dziś przedstawimy Wam naszych faworytów.

Wiele osób uważa, że porządny obiad powinien składać się z zupy zaprawionej śmietaną, porządnej porcji smażonego mięsa, ziemniaków oblanych sosem oraz z niesamowicie słodkiego deseru i kawy lub kompotu. Niestety taki posiłek to solidna dawka kalorii, które na diecie redukcyjnej powinny zostać ograniczone. Co zatem jeść na obiad, żeby nie przytyć? Jak powinien wyglądać obiad na redukcji?

Jak powinien wyglądać dietetyczny obiad?

Na dietetycznym talerzu powinny znaleźć się źródła węglowodanów złożonych, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz pełnowartościowego białka. Przygotowaliśmy listę przykładowych produktów z każdej grupy. Ponadto zapisaliśmy kilka dodatków, które znakomicie uzupełniają dietetyczne potrawy.

Węglowodany:

obiad na diecie, pomysły na obiad, pomysły na obiad na diecie, dietetyczny obiad, obiad na redukcji, co jeść na obiad na redukcji
fot. unsplash.com
  • kasza gryczana,
  • kasza jaglana,
  • makaron pełnoziarnisty,
  • ryż biały,
  • ryż brązowy,
  • ziemniaki,
  • bataty,
  • mąka owsiana,
  • mąka pełnoziarnista.

Białko:

  • pierś z kurczaka,
  • pierś z indyka,
  • mięso mielone z kurczaka/indyka,
  • rzadziej mięso wieprzowe,
  • łosoś i inne ryby.

Tłuszcze:

  • olej rzepakowy,
  • oliwa z oliwek,
  • ser feta,
  • mozzarella,
  • orzechy włoskie i inne,
  • siemię lniane,
  • nasiona chia,
  • pestki dyni,
  • pestki słonecznika,
  • sezam.

Dietetyczny obiad należy wzbogacić o wybrane warzywa – tj. pomidory, brokuł, cebula, marchew, kalafior, papryka, brukselka, szpinak, jarmuż, kukurydza, kiszonki, buraki, fasolka, pietruszka (korzeń i natka), szczypiorek, czosnek, groszek, dynia, ogórek, cukinia, seler itd.

Dodatki: jogurt naturalny, jogurt grecki, przyprawy i zioła, passata pomidorowa, koncentrat pomidorowy, musztarda, miód, a także pesto.

Pomysły na obiad na diecie

Pieczona potrawka

Mięso upieczone w piekarniku to doskonała alternatywa dla smażonej wersji. Do piekarnika wraz z mięsem można włożyć ziemniaki czy bataty oraz ulubione warzywa (np. kalafior, brokuł, marchewkę czy paprykę). Najważniejsze jest odpowiednie przygotowanie produktów. Mięso warto wcześniej zamarynować w ulubionych przyprawach. Dzięki temu będzie miało głęboki, wyrazisty smak.

Makaron z sosem

obiad na diecie, pomysły na obiad, pomysły na obiad na diecie, dietetyczny obiad, obiad na redukcji, co jeść na obiad na redukcji
fot. unsplash.com

Spaghetti na diecie? Czemu nie! Wystarczy zamienić pszenny makaron na wersję pełnoziarnistą, mięso wołowe na chudego indyka, a tłusty sos ze słoika na passatę z dodatkiem oregano, czosnku, cebulki i innych ulubionych przypraw. Dietetyczne spaghetti świetnie smakuje posypane startą mozzarellą. Nie można zapomnieć również o dodatku pożywnych warzyw – np. w postaci surówki lub sałatki doprawionej oliwą bądź dowolnymi pestkami.

Doskonale smakują także sosy na bazie jogurtu naturalnego lub greckiego. Takie sosy są zdecydowanie lżejsze i mniej kaloryczne niż wersje przygotowane z wykorzystaniem śmietany. Jednak ich smak praktycznie nie odbiega od tradycyjnych sosów. Do sosów na bazie jogurtów doskonale pasuje dodatek pieczarek, brokułów, papryki lub fasolki.

Zupa

Zupy to jedne z najbardziej pożywnych posiłków na diecie. Zawierają dużo warzyw, dzięki czemu dostarczają mnóstwo cennych składników odżywczych – w tym witamin i minerałów. Jeśli wywar ugotujemy na mięsie i dodamy do niego kaszę lub makaron, dodatkowo wzbogacimy go o białko, węglowodany i tłuszcze.

Sałatka z mięsem

Do sałatki można dodać praktycznie każde warzywo! Potrawę można wzbogacić o gotowane, duszone lub pieczone mięso, dowolne węglowodany (np. makaron pełnoziarnisty) oraz najróżniejsze orzechy i nasiona. Do sałatek świetnie pasują także sery – a szczególnie mozzarella i feta.

Wytrawne naleśniki

Naleśniki przygotowane na bazie mąki pełnoziarnistej czy owsianej z dodatkiem mięsa i warzyw to idealny pomysł na dietetyczny obiad. Takie posiłki nie tylko dostarczają wielu cennych składników odżywczych, ale także się niezwykle smaczne.

Podsumowując, obiad na diecie może być naprawdę smaczny! W kuchni trzeba kombinować. Warto sprawdzać różne połączenia smakowe i nie ograniczać się do kilku podstawowych produktów. Dzięki temu dieta nie tylko będzie pożywna i pełnowartościowa, ale także wyjątkowo pyszna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here